
اداره کل امور اداری و مالی
شرح وظایف :
- انجام کلیه امورپرسنلی واداری کارکنان استانداری ،فرمانداری هاوبخشداری ها درحدود اختیارات قانونی تفویض شده .
- انجام تشریفات قانونی استخدام وتهیه وصدور احکام استخدامی کارکنان استانداری و واحدهای تابعه درحدوداختیارات تفویض شده .
- تکمیل و تنظیم پروندههای پرسنلی و تهیه خلاصه پرونده کارکنان استانداری .
- اجرای مقررات انضباطی کارکنان استانداری .
- تهیه وصدوراحکام مرخصیهای کارکنان استانداری در حدود قوانین و مقررات مربوط .
- اجرای طرح طبقهبندی مشاغل و برنامهریزی و پیگیری تشکیل کمیته مربوطه .
- تهیه و صدور احکام انتقال ، انتصابات وماموریت مستخدمین در حوزه استانداری و واحدهای تابعه بر اساس قوانین و مقررات .
- انجام امور پرسنلی ، بازنشستگان و موظفین استانداری و واحدهای تابعه .
- تهیه احکام مربوط به برقراری حقوق و مزایا ( اعم از مستمربا غیرمستمر) در مورد مستخدمین استانداری و واحدهای تابعه .
- ثبت و نگهداری تمامی آمار و اطلاعات پرسنلی بر اساس احکام صادره بهمنظور استفاده در برآورد اعتبارات جاری استانداری و واحدهای تابعه .
- انجام اقدامات لازم بهمنظور برقراری تسهیلات رفاهی کارکنان استانداری و واحدهای تابعه .
- دریافت ، ثبت و توزیع کلیه مکاتبات عادی استانداری اعم از وارده یا صادره .
- تفکیک و ارجاع نامههای رسیده به واحدهای مربوط و پیگیری در این زمینه بهمنظور تسریع درانجام امور.
- بایگانی و نگهداری کلیه مکاتبات واسنادومدارک و اوراق عادی استانداری وانجام امور جاری .
- نگاهداری دفاتر اعتبارات وتامین هزینهها بر اساس اعتبارات تخصیصی به تفکیک مواد و برنامه .
- انجام امور دریافتها و پرداختهای مستمروغیرمستمر استانداری و ثبت ارقام هزینه در دفاتر مربوط .
- تهیه و تنظیم و صدور اسناد هزینه و پرداخت هزینههای مستمروغیرمستمر استانداری و ثبت ارقام هزینه دردفاترمربوط .
- تهیه و تنظیم لیست حقوق و مزایای کارکنان استانداری .
- اقدام در وصول وجوه اعتبارات بر اساس درخواستهای صادرشده .
- انجام وظایف مربوط به تسجیل طبق قانون محاسبات عمومی اختیارات تفویض شده .
- رسیدگی به اسناد هزینه ازنظر تکمیل مدارک و انطباق با قوانین و مقررات مربوطه .
- تهیه فهرست مطالبات کارکنان از بابت دیون سنواتی و غیره و ارسال آنها به مراجع ذیربط .
- نگاهداری و تنظیم حساب اعتبارات و تعهدات و دیون و تهیه گزارشهای لازم .
- بررسی و تهیه لوازم موردنیاز وانجام تعمیرات ساختمان و اموال و اثاثیه استانداری طبق مقررات وحدوداعتبارات
- تهیه و تنظیم و نگاهداری حساب انبارواسنادخرید .
- تنظیم سرویس تلفن ، روشنایی و تأسیسات و برنامه کار خدمتگزاران ، رانندگان و نگهبانان و برنامه کشیک در غیر ساعات اداری و نظارت بر نحوه کارآنها .
- مراقبت در حفظ ساختمان و اثاثیه استانداری و پیشگیری از بروز آتشسوزی و سایر اتفاقات .
- نظارت برانجام امور نقلیه و حملونقل استانداری و واحدهای تابعه .
- رسیدگی به شکایات ارزشیابی شوندگان و تهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی بهمنظور صدور رأی قطعی در موارد اختلاف .
- برنامهریزی و اجرای ارزشیابی سالانه کارکنان استانداری و واحدهای تابعه .
استاندار گیلان